Sportovní pružiny představují regulérní způsob, jak snížit automobil. Tím to ale začíná a končí - jinou funkci, nežli určení výšky vozidla, pružiny nemají. O správné fungování podvozku se totiž starají tlumiče. Z této zjednodušené základní charakteristiky tedy jasně vyplývá, že sportovní pružina bez sportovních tlumičů není nikdy plnohodnotná, ideálně je tedy potřeba ji na auto instalovat společně se sportovními tlumiči.
Sportovní pružina, stejně jako jakákoliv jiná pružina, určuje výšku vozidla. Jednoduše řečeno, pružina vystaví vozidlo do určité výšky. V průběhu jízdy dochází k jejímu stlačování a roztahování, díky čemuž umožňuje kolům pohyb ve vertikálním směru.
Mezi klíčové vlastnosti pružiny, jež je potřeba při jejím nákupu vždy brát v potaz, se řadí váhové limity a certifikace. Váhové limity určují funkci, výšku i vhodnost na konkrétní automobil, TÜV certifikace pak dává informaci o tom, že pružina je kvalitní a bezpečná.
Poměrně důležitou vlastností je i antikorozní ochrana, jakou pružina nabízí. Bohužel často jsou lidmi sledovány úplně nepodstatné vlastnosti pružiny - pokud se ale budete řídit výše uvedenými doporučeními, tak se vyhnete drahé chybě.
Sportovní pružiny v kombinaci se sériovým tlumičem fungují do snížení cca 40 mm. Se zvětšujícím se snížením se zhoršuje funkce. Bez sportovního tlumiče jsou nekompletní a 40mm snížení je hranice, kdy podvozek bez sportovního tlumiče přestává fungovat.
Pod 50 mm snížení jsou sériové tlumiče už zcela nefunkční! Sportovní pružiny jsou sice v kombinaci se sériovým tlumičem nejpohodlnější formou snížení, protože tvrdost podvozku určuje tlumič nikoliv pružina, nicméně jedná se o určitý kompromis. Obecně se vyplatí se investovat do kompletního sportovního podvozku než do drahých sportovních pružin. A to z důvodu, že i levný kompletní sportovní podvozek má řádově lepší jízdní vlastnosti než drahá sportovní pružina se sériovým tlumičem.
Základem pro výběr sportovních pružin je pak jejich váhový limit a certifikace TÜV. Nákup pružin s nevhodnými váhovými limity je naprosto nesmyslný, byly by prakticky nepoužitelné. Certifikace TÜV sice nutnou podmínkou není, nicméně absence TÜV má své opodstatnění pouze u velmi málo typů vozidel - ve většině případů tedy na ni berte zřetel.
Pokud chcete sehnat ty opravdu nejkvalitnější pružiny, tak si zakupte sportovní pružiny se snížením maximálně do 40 milimetrů a zároveň mějte vždy na paměti, že v kombinaci se sériovým tlumičem dochází k degradaci vlastností podvozku. Pokud je to tedy jen trošku možné, investujte do kompletních sportovních podvozků s pevným snížením a TÜV, ty se vám odmění skvělými jízdními vlastnostmi.
Sportovní snížené pružiny 40/40mm pro Audi A3 8L
Max. zatížení přední nápravy: 930 - 990kg
Max. zatížení zadní nápravy: 925kg
Sportovní snížené pružiny 40/40mm pro Seat Leon 1M1
Max. zatížení přední nápravy: 930 - 990kg
Max. zatížení zadní nápravy: 925kg
Sportovní snížené pružiny 40/40mm pro Seat Toledo 2 1M2
Max. zatížení přední nápravy: 930 - 990kg
Max. zatížení zadní nápravy: 925kg
Sportovní snížené pružiny 40/40 mm pro VW Golf 4 1E
Max. zatížení přední nápravy: 930 - 990 kg
Max. zatížení zadní nápravy: 925 kg
Sportovní snížené pružiny 40/40 mm pro VW Bora 1J
Max. zatížení přední nápravy: 930 - 990 kg
Max. zatížení zadní nápravy: 925 kg
Sportovní snížené pružiny 30/30 mm Škoda Octavia 2 1Z
Max. zatížení přední nápravy: 1040kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1150kg
Sportovní snížené pružiny 30/25mm pro BMW 3 Touring F31
Max. zatížení přední nápravy: 940kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1200kg
Sportovní snížené pružiny 40/35mm pro BMW 3 Touring F31
Max. zatížení přední nápravy: 940kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1200kg
Sportovní snížené pružiny 30/25mm pro BMW 3 Touring F31
Max. zatížení přední nápravy: 1020kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1200kg
Sportovní snížené pružiny 40/35mm pro BMW 3 Touring F31
Max. zatížení přední nápravy: 1020kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1200kg