Pojmem výškově stavitelný podvozek se označuje tuningová konstrukce tlumičů, pružin a stavicích matek, která umožňuje plynulé mechanické nastavení výšky vozidla. Laicky řečeno se jedná o matkou posunovanou pružinu po tlumiči. Abychom byli konkrétní, tak posunem matky se posunuje výška misky pružiny, díky čemuž dochází ke snížení, nebo zvýšení polohy pružiny, v důsledku čehož se zvyšuje, nebo snižuje celé vozidlo - toto je tedy základní princip fungování výškově stavitelného podvozku.
Výškově stavitelný podvozek upravuje výšku automobilu směrem dolu, a ne směrem nahoru, jak se mnozí chybně domnívají. Výchozí výškou takovéhoto podvozku je pak snížená hodnota, Nejčastěji takovéto podvozky mívají nejvyšší výchozí výšku (sníženou hodnotu) -30 mm. Od této výchozí výšky je poté možné plynule nastavit snížení až do rozsahu -70mm a více. Maximální možné snížení je definováno dle certifikace TÜV, každý podvozek má tím pádem pevně daný rozsah snížení dle konstrukce náprav vozidla a konstrukce podvozku.
DEEP stavitelé podvozky jsou výškově stavitelné podvozky vycházející z konstrukce klasických stavitelných podvozků, akorát s tím rozdílem, že jsou projektovány pro extrémní snížení vozu. Jednoduše řečeno, tam kde klasické stavitelné podvozky končí, tam řada DEEP teprve začíná! Tyto podvozky totiž dokáží automobil snížit až na samotný limit jeho konstrukčních možností.
Ke všem stavitelným podvozkům TATechnix, podvozkům řady DEEP samozřejmě nevyjímaje, lze sehnat náhradní díly ve formě samostatně či v sadách prodávaných komponent. Takto si můžete zakoupit třeba náhradní pružiny, tlumiče či osazené kompletní persony. TATechnix jako jediný z výrobců nabízí možnost vyřešit vadnou komponentu výměnou za novou. Obrovskou výhodou je tato možnost pro přestavby na vzduchové nebo jiné konstrukce. Není tedy divu, že díky této možnosti je TATechnix dlouhodobě nejvíce používanou značkou komponent pro přestavby na vzduchové podvozky.
Lift kit sady umožňují vzduchovým měchem zvýšit nápravu vzduchového podvozku. Tato praktická možnost se hodí zejména pro majitele aut s extrémně sníženými DEEP podvozky. Tyto kity lze snadno „plug and play“ nainstalovat na stavitelné podvozky a umožnit jim přejezd vyšších překážek i při jejich maximálním snížení. Díky nim už nebude problémem přejíždění retardérů ani s tím nejnižším nastavením DEEP podvozku.
Výškově stavitelný podvozek pro Audi A1 8X1 - TA Technix
Max. zatížení přední nápravy: 960kg
Max. zatížení zadní nápravy: 840kg
Výškově stavitelný podvozek pro Audi A3 8P1 - TA Technix
Max. zatížení přední nápravy: 1105kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1220kg
Výškově stavitelný podvozek pro Audi A3 8L1 - Tuningart
Max. zatížení přední nápravy: 1030kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1070kg
Výškově stavitelný podvozek pro Audi A4 B6 8E2 - TA Technix
Max. zatížení přední nápravy: 1245kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1165kg
Výškově stavitelný podvozek pro Audi A6 C5 4B - TA Technix
Max. zatížení přední nápravy: 1245kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1250kg
Výškově stavitelný podvozek pro Audi A6 C5 4B2 - Tuningart
Max. zatížení přední nápravy: 1245kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1250kg
Výškově stavitelný podvozek pro Seat Arosa 6H - TA Technix
Max. zatížení přední nápravy: 820kg
Max. zatížení zadní nápravy: 690kg
Výškově stavitelný podvozek pro Seat Exeo 3R - TA Technix
Max. zatížení přední nápravy: 1245kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1165kg
Výškově stavitelný podvozek pro Seat Leon Cupra 1M - TA Technix
Max. zatížení přední nápravy: 1040kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1000kg
Výškově stavitelný podvozek pro Seat Leon 1P - TA Technix
Max. zatížení přední nápravy: 1105kg
Max. zatížení zadní nápravy: 1220kg