Nerez je materiál, který výfukům nejen sluší, ale má i obrovskou užitnou hodnotu. Nerez, jak již její název napovídá, zkrátka nerezne a má hladký povrch, který napomáhá vymývání výfukových plynů. Díky tomu nerezové výfuky dosahují té nejvyšší kvality. Obrovským benefitem je též vysoká teplotní odolnost, jež je důležitá zejména u výkonných přeplňovaných motorů. Jedinou stinnou stránkou je sváření nerezu, ale to jen v uvozovkách. Během sváření je totiž nezbytně nutné dodržet specifické podmínky, které zaručí odolnost a pevnost sváru. Při dodržení nutných podmínek sváření jsou výfuky z nerezu prakticky nesmrtelné.
Výfukové sady se obecně dělí na ty homologované a ty bez homologace, nejinak je tomu i v případě výfukových sad z nerezu. Homologace na jedné straně umožňuje legální užívání na pozemních komunikacích. Na druhou stranu, ale navíc zajišťuje i splnění základních kvalit - mezi ně můžeme zařadit například zvukovou odezvu, která není přehnaná a zajištění potřebného vymývání plynů.
Každé vozidlo je specifické a musí se tedy k němu vždy specificky přistupovat - proto kompletní sady nerezových výfuků vždy obsahují maximum možného. U některých vozidel lze výfukovou sadou nahradit katalyzátor, u jiných to nicméně možné není. Zpravidla však je snaha obměnit maximum dílů a dosáhnout co možná nejlepšího výsledného (zvukového i estetického) efektu výfuku.