Sériový pružina je taková pružina, která byla na vozidle namontována už z výroby. Její parametry tak plně odpovídají údajům v technickém průkazu vozidla. Důkazem budiž, že po nasazení sériové pružiny světlá výška vozidla na milimetry přesně koresponduje s předepsanými hodnotami ve velkém technickém průkazu.
Zpravidla se jedná o vinuté pružiny - tedy o dráty kruhového průřezu, které jsou zatočeny do spirály a jako celek tvoří pružinu. Pružina je zároveň konstruována tak, aby síla působící při jejím stlačování působila v ose pružiny a nikam ji nevychylovala. Základní vlastností pružiny je držení výšky vozidla, avšak uspořádání vinutí, průměr drátu a slitina mají drobný vliv na výslednou tuhost podvozku. Nicméně tuhost podvozku auta mnohem zásadnějším způsobem ovlivňují tlumiče.
Jedná se o kategorii pružin, které mají změněnou konstrukci - oproti běžným pružinám se tak z logiky věci liší i svými vlastnostmi. Například kombinací vlastností HD pružin jako je průměr drátu, počet ok či materiál drátu dosáhnete ještě vyšší hmotnostní únosnosti podvozku v porovnání s klasickými pružinami.
Zpravidla nemají větší světlou výšku po nasazení na vozidlo. Mix všech těchto vlastností z nich pak dělá ideální pružiny pro tahání karavanů, vestavby, auta s plynovými nádržemi atd.
Typickým příznakem příliš opotřebené pružiny je pokles výšky vozidla, případně rovnou prasknutí pružiny, nebo jiný projev opotřebení. Existují totiž modely aut, kde pružiny nepraskají, ale postupem času si lehají. Oba dva tyto neduhy jsou ale každopádně jednoznačným důvodem pro okamžitou výměnu pružiny. Varovným signálem je také nadměrná koroze, která zákonitě povede buď k prasknutí pružiny, anebo k lehání vozidla díky ztrátě pevnosti materiálu.
Pružiny obecně vydrží i 250 000 kilometrů, avšak doporučeným intervalem pro jejich výměnu je 100 000 najetých km. Z profesionálního hlediska ale spíše doporučujeme pružiny s nájezdem 100 000 km sledovat, než je rovnou vyměňovat.