Vzduchový podvozek vychází z konstrukce, kde standardní tlumič nahrazuje tlumič speciální a pružiny nahrazují měchy. Klasický podvozek je kompletní pokud je pružina a tlumič na svém místě. U vzduchového podvozku je nutné připojit ještě celé vzduchové vedení, kompresor a management ovládání vzduchového podvozku.
Pro základní mechanickou instalaci jsou potřeba níže uvedené díly. Jedná o mechanicky nejjednodušší a taky nejméně problémové zapojení vzduchového podvozku. Mějte na paměti, že ovládání aplikací a složitými jednotkami je skvělá machrovinka, která je díky složitosti náchylná k problémům. Jakýkoliv problém na vzduchovém podvozku končí vyfouknutím měchů a nepojízdným a neodtažitelným vozidlem. Z profesionálního pohledu se jednoduché konstrukce zdají být mnohem lepším řešením než složité vzduchové konstrukce.
- Připlatit si za kvalitní konstrukci měchů a tlumičů a třeba i tuhostně stavitelnou vzduchou sadu.
- Zvolit jednoduchý a mechanický management vzduchového podvozku.
Laik často zvolí konstrukci založenou na stavitelném podvozku, aby ušetřil a naopak vynaloží peníze na složité a zbytečné jednotky. Ve výsledku jezdí na velmi technicky i jízdně nekvalitním a nelegálním podvozku, ale na srazu jej může snížit mobilem. Z profesionálního pohledu nedává tento přístup význam. Jízdní projev ani vlastnosti nejsou dobré a jsou vyměněny za okamžik slávy s mobilem v ruce.
- Kompresor vduchového podvozku.
- Nádrž na vzduch alespoň 11 litrů.
- Tlakoměr.
- 25m vzduchové hadice PU s 6mm průměrem.
- 4 x 2/2 cestné ventily ( nebo jiné ).
- Varovný bzučák a LED indikátor.
- NC a NO tlakový spínač.
- Kompletní elektroinstalace, relé, spínače, armatury, zpětný a pojistný ventil.
- 2x nouzové průchodky.
- Sprej pro hledání netěsností.
Porucha jedné komponenty znamená poruchu celého systému. Mechanicky jednoduché konstrukce lze nouzově uzavřít a dofouknout doslova pumpičkou. Složité konstrukce jsou oříškem a běžné autoservisy si s nimi neporadí. Stěžejním klíčem konstrukce je kvalita kompresoru a elektromagnetických ventilů.
Srdcem kvalitního vzduchového podvozku je kompresor. Myšlenka ušetření peněz na kompresoru je líbivá, ale poměrně naivní. Kompresor pracuje téměř neustále a podléhá obrovskému pracovnímu zatížení. Levné kompresory za rok až dva odpracují svoje předepsané motohodiny a jsou na vyhození. TATechnix představil dvě řešení a to kvalitní kompresory VIAIR a svojí řadu kompresorů TATechnix, která plní požadované standardy. Kompresory řady TATechnix jsou cestou jak ušetřit peníze a zachovat požadovanou kvalitu.
Kompresory VIAIR jsou poměrně hlučné, ale levné kompresory jsou ještě hlučnější. Díky tomu vznikla poptávka po tichém řešení. TATechnix představil extra tichý kompresor ( snížení hluku o každé 3dB znamená poloviční hluk ). I extra tiché kompresory jsou slyšet, ale v porovnání s klasikou je hluková zátěž menší.
Zařízení jehož cílem je měnit elektrické signály na změnu průtoku vzduchu systémem. Elektronicky spínaná funkce zvyšuje a snižuje tlak v systému a to buď automaticky a nebo na základě požadavku vyvolaného uživatelem.
Kvalitní ovládání průtoku vzduchu je stěžejním kamenem každého vzduchového podvozku. Zde se opravdu nevyplatí šetřit nebo naletět na přetechnizovaná řešení.
Příslušenství k vzduchovým podvozkům TATechnix je tvořeno tzv. plug and play. Sada obsahuje vše a nic není nutné shánět, dokupovat, vymýšlet ani upravovat. Vše je profesionálně vymyšleno a schváleno TÜV. Dohady nad průměrem hadic a podobné ztráty času tedy nechme kutilům s "nabastlenými" podvozky, kteří hledají zázraky tam kde nejsou.